fredag 8 mars 2013

Åtta sanningar den åttonde mars

En blogg som jag följt i flera år är Ulrika på Colorelle. Hon är så himla inspirerande tycker jag, har fin stil både inredningsmässigt och klädmässigt, och ger dessutom ett himla sympatiskt intryck i bloggen. Jag såg att hon gjort en liten lista häromdagen, åtta sanningar om sig själv, och tänkte att det kanske vore en rolig idé. Ni är ju trots allt några stycken som tittar in varje dag, och jag har väl hittills inte gett så mycket information om mig själv - så here it goes:

1. Jag älskar djur. Speciellt hundar. Jag har idag turen att ha en egen liten skrutt till hund som jag älskar till döds.

Smilla

2. Jag är utbildad civilekonom. Pluggade i Linköping i fyra och ett halvt år. Älskade studentlivet med allt häng med kompisar, bo tillsammans, plugga tillsammans, festa tillsammans. Saknar att ha så mycket tid tillsammans.

3. Jag älskar London. Jag bodde i London i fem år med min familj när jag var yngre, och tänkte länge att jag skulle flytta tillbaka dit och jobba när jag blev äldre. Nu när jag är äldre trivs jag så bra i Stockholm, och har just nu ingen längtan alls till att bo utomlands. Åker gärna på semester dock. 

 I London med fin-vänner för tre år sedan

4. Jag har funderat i flera, flera år på att starta en blogg men inte riktigt vågat. Har ännu inte berättat för någon förutom min sambo att jag gjort det... Av någon anledning tycker jag att det känns lite pinsamt. 

5. Jag älskar att baka. Och laga mat. Är absolut ingen mästerkock, eller bagare, utan tycker bara att det är väldigt roligt och avkopplande.

Mjuk pepparkakstårta som serverades på min födelsedag
6.  Jag ska springa Göteborgsvarvet. Jag är en väldigt oregelbunden motionär, men har de senaste åren sprungit ungefär ett lopp per år. Dock aldrig så långt som en halvmara, så har ingen aning om hur det ska gå. 

7.  Jag älskar pynt. Jag är en hejare på att planera pynt och dukningar inför en fest eller middag, lägger gärna hellre mer pengar och tankekraft på teman och detaljer än på inbjudningslistor och musikval. Går ibland lite väl långt, men det är ju så kul!
Årets nyårsdukning i en hyrd lägenhet i Vemdalen. 
Hade fyllt halva bilen med pynt på temat hatt och mustasch á la nyårsmingel.

8. Jag tycker inte om att vara med på foto. Under många år vägrade jag att vara med på bild alls, vilket nu i efterhand känns lite sorgligt då jag inte har ett enda foto på mig själv från den tiden. Nu har jag accepterat att jag inte är så foto-genique, men tycker fortfarande att det är lite jobbigt. 
Tar en bild där jag spexar lite, är alltid lättare då. 
Även denna från nyår, med hatt men inte mustasch (än).

Ni som kikar in här kan väl göra likadant, skriva en lista och länka i en kommentar?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar