måndag 4 mars 2013

Tantblomman

Traditionellt sett anses väl pelargoner vara något av en tantblomma, och eftersom jag hela tiden tycker mig se tecken på att jag blir mer och mer tantig så var det väl bara en tidsfråga innan pelargonerna tog plats i fönstret. Jag älskar speciellt de rosa mårbackapelargonerna. Med knotiga stammar, ljusgröna, spröda blad och glada, färgfyllda blommor kan de göra en hel fönsterbräda. Jag var förbi vår lilla, lokala blomsterhandel idag, egentligen för att köpa en presentblomma, och kunde inte låta bli att plocka åt mig en egen rosa pelargon som nu står och gör vår i fönstret. 


 Till sällskap har den en mårbacka från förra året, som jag ska försöka ta sticklingar från i år (för första gången någonsin) och en blomma som jag inte vet vad den heter, som jag haft en evighet och som börjar se lite trött ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar